Tags

, ,

banner_originalOp 5 nov. jl. vond in hotel New York in Rotterdam de 2e editie van de ‘Tour d’Europe’ plaats. (De eerste editie was in Edinburgh, Schotland).

WP_20151105_020

De Tour d’Europe is een nieuw concept om inkopers met producenten bij elkaar te brengen. Nederlandse en Vlaamse inkopers van voedingsmiddelen hadden de mogelijkheid om producenten van voedingsmiddelen uit heel Europa uit te nodigen voor de B2B-gesprek.

In totaal deden 11 Nederlandse en Vlaamse inkopers en 33 buitenlandse producenten mee. Bedrijven varieerden van snoepgoed tot olijfolie en van vleeswaren tot gedroogd fruit.  Zij hadden in totaal 60 B2B-meetings.

WP_20151105_006

Enkele deelnemers konden op de 5e november niet aanwezig zijn in Rotterdam. Zij hadden van tevoren samples gestuurd naar de matchmaking locatie en tijdens een Skype vergadering toelichting gegeven. De bedrijven die aan een Skype vergadering meededen, ervoeren dit als een goed alternatief.

Afgaand op de positieve reacties en de verzoeken van een volgende editie,  zal de Tour d’Europe volgend jaar een vervolg krijgen in een andere Europese stad.

Contact:

Annemarie Destrée
annemarie.destree@rvo.nl

André Sterk
andre.sterk@kvk.nl

Patrick de Molder
Agentschap Ondernemen
patrick.demolder@agentschapondernemen.be

Website van het evenement:
https://www.b2match.eu/tour-d-europe-rotterdam2015