Tags

, , ,

fashionmatch2017

De mode matchmaking

De 6de editie van de EU Fashion Match is zeer goed bezocht. In totaal 119 bedrijven uit 17 landen hebben meegedaan met de matchmaking tijdens de Nederlandse mode beurs de Modefabriek met meer dan 19.000 bezoekers.

De deelnemers van de matchmaking zijn vooral, mode labels, retailers, agenten, kleding productie bedrijven en consults voor bedrijfsontwikkeling. Er zijn in totaal 397 meetings gerealiseerd. Het internationale mode programma heeft gezorgd voor een bereik van 20.000 views op social media.

Terugblik op EU Fashion Match 6.0

Het programma  op 22 en 23 januarie met mode matchmaking en voorlichting “hoe te beginnen met innovatie als retailer in de mode”. Enterprise Europe Network heeft een internationale matchmaking georganiseerd met een bijeenkomst programma “ Smart fashion retail meeting”. De matchmaking en haar bijeenkomst was een daverend succes. De 140 deelnemers waren onverdeeld enthousiast en bedank-mailtjes komen nog steeds binnen. Het programma bestond uit twee dagen matchmaking van 10 tot 17 uur en de 2de dag heeft er een inspiratie bijeenkomst plaatsgevonden met verschillende gastsprekers voor retailers in de mode.

Verschillende sprekers van “ de smart retail meeting”

Jan-Henk Bouman hield een opzwepende keynote over de snel veranderende mode markt, met 3D printers en humanoids in mode winkels. Harry Bijl van Inretail heeft een workout gepresenteerd, met als doel mode ondernemers handvaten te bieden over hoe te starten met innovatie. Marc Kooiman de ondernemer van Miinto Nederland, heeft zijn ervaringen gedeeld over hoe hij de eerste stap naar innovatie heeft ervaren.  Fabienne Schoesetters heeft een enthousiaste presentatie gegeven over hoe de Kamer van Koophandel mode retailers online kan helpen bij het starten met innovatie met www.kvk.nl/innoveren  en zij heeft ook verteld over het innovatie programma (IMANCAP).  Modint heeft  met Nienke Steen de Sustainable Material Guide (SMG) gelanceerd en werd het glas geheven. De SMG werd overhandigd aan het secretariaat Convenant Duurzame Kleding & Textiel. Maar ook bedrijven als Scotch & Soda, O’Neill en Rituals, bedrijven die aan hun duurzaamheidsdoelen werken, namen tijdens de launch de SMG in ontvangst.

Waardering

Ondernemers reageren enthousiast op het programma. Hieronder een aantal quotes: Daylliance: “ Wij wisten niet dat de Kamer van Koophandel dit ook doet” en Goesto: “Enterprise Europe Network heeft ons schitterend geholpen in onze eerste stappen op de internationale markt” zijn top matchmakers. Op dit moment zijn er vanuit de EU Fashion Match 6.0 tien samenwerkingen ontstaan met Nederlandse, Duitse, Portugese en Turkse bedrijven”.

Om de retailers in de mode na de EU Fashion Match nog te inspireren zijn er inspiratie filmpjes gemaakt, waarin de sprekers van de smart retail meeting nog een keer hun kennis delen en tips geven over hoe te beginnen met innoveren.

Op de website van EU Fashion Match 6.0 staat een beeld van het programma en de  inspiratie video’s over starten met innovatie in de mode.

Bij vragen over de EU Fashion Match kunt u contact opnemen met Fatma Sener.