Tags

, , , ,

15 maart kwam een inkomende missie uit Humberside UK naar FOP Amsterdam als onderdeel van het programma Events Buitenland. Het werd een ware metamorfose van een regulier inkomend bezoek naar een volwaardig matchmakingsevent.

Met circa 30 Noord-Engelse ondernemers, 70 1-op-1 gesprekken en in totaal ruim 100 deelnemers was dit in één woord een “terrific”. En dat vonden niet alleen wij, maar ook onze ondernemers die uit de gehouden survey het netwerken bijzonder waardeerden. Laagdrempelig, persoonlijk en met de nagestuurde goodiebag met nuttige informatie, absoluut voor herhaling vatbaar.

Enkele reacties:
Michiel van Deursen van de Netherlands British Chamber of Commerce (NBCC): “Het was ons een waar genoegen dit gezamenlijk op te pakken en gezien de dynamiek en “’buzz’ afgelopen woensdag zijn we van  mening dat we gezamenlijk een prachtig event hebben neergezet.”
Quote  van de Britse ondernemer Wool Couture:  “Everything about the organization exceeded my expectations. The best part for me was the matchmaking meetings.”

Contacten vinden is ondernemersbehoefte nummer 1
Uit onderzoek van Business Intelligence uit 2016 blijkt het vinden van contacten in het buitenland de belangrijkste ondernemersbehoefte te zijn bij internationale handel. Eén van de mogelijkheden hiervoor zijn inkomende missies: er komt een groep buitenlandse ondernemers naar Nederland voor nieuwe contacten, agenten, netwerken, kortom: om zaken te doen. Dan moeten we dus ook Nederlandse ondernemers de kans bieden om  hen te leren kennen om te onderzoeken of er handel in zit.

Multidisciplinaire samenwerking van KvK collega’s
In no time hebben we een interessant middagprogramma gemaakt voor zowel de Engelse als Nederlandse ondernemers en intern met elkaar de diverse disciplines aan elkaar geknoopt. Zo hebben we enorm goed samengewerkt met onze collega’s van EEN voor de matchmaking, het interesseren van Nederlandse ondernemers, content, maatwerk en productmanagement die een professionele filmploeg ingezet heeft voor “vlogs”, interviews en andere uitingen waar we in de toekomst gebruik van kunnen maken.

Meer info: https://www.b2match.eu/b2b-fashion-food-2017